Raven Kennedy - Gild - Aranyozott

 Raven Kennedy - Gild 





Fülszöveg:
A szellemek ránk hagyták ezt a világot. És a hatalommal bírók átvették az uralmat.

Arany.

Arany padló, arany falak, arany bútorok, arany ruhák. Highbellben, a fagyos hegyekben épített kastélyban minden aranyból van.

Még én is.

Midász király mentett meg. Kiemelt a nyomorból, és felmagasztalt. Én lettem a drágasága. A kegyencnője. Én vagyok az asszony, akit érintésével arannyá változtatott, hadd lássa mindenki, hogy az övé vagyok. Hogy megmutassa, milyen hatalmas. Megvédett, én pedig neki adtam a szívemet. Bár nem hagyom el a kastélyt, mégis biztonságban vagyok.

Ám egy nap kitört a háború a királyságban, és egyezséget kötöttek.

Váratlanul visszaéltek a bizalmammal. Próbatétel elé állították a szerelmemet, és rá kellett jönnöm, hogy mindaz, amiről azt hittem, Midászról tudok, talán tévedés.

Mert a kalitka, amiben tartanak - hiába van aranyból -, azért csak kalitka.

De lehet, hogy a szörnyetegek a rácsok túloldalán elérik, hogy azt kívánjam, bárcsak sose mentem volna el.

Midász király mítosza újra képzelve. Ez az ellenállhatatlan felnőtt fantasy sorozat letehetetlen és tele van meglepetésekkel. Szerelem, intrika és veszélyek közepette Orea aranyozott világa az első betűtől magával ragadja az olvasót. 



 



Értékelésem:

„ A kalitka az kalitka, még ha arany is. „

Hatalmas megtiszteltetés volt előolvasónak lenni, amit ezúton is szeretnék megköszönni a kiadónak! 
Soha nem olvastam még Raven Kennedytől, de biztos, hogy mostantól többet fogok, és figyelemmel fogom kísérni a munkáit! 

Ha az nem lenne elég, hogy a borítója fantasztikusra sikerült, akkor ott van ráadásnak a különleges élfestés, ami a Rainydays kiadó ismertető jegyévé kezd válni. 

A fülszöveg felkorbácsolta az érdeklődésem így egy percig sem kellett gondolkoznom, hogy elszeretném-e olvasni a regényt! Habozás nélkül igent mondtam, és milyen jól tettem! :)

Ez a történet sokkal többet adott, mint amit valaha remélni mertem. 

Itt első sorban szeretném hozzáfűzni, hogy én, mint előolvasó a nyers, szerkesztetlen kéziratot olvastam, így ennek alapján tudom a véleményemet megírni. 

Emlékszem, amikor letettem, befejeztem a történetet, napokra befészkelte magát a gondolataimba. 
Sosem olvastam még csak hasonlót sem. 
Az érzelmeim nagyon vegyesek voltak, cikáztak a gondolataim és próbáltam megfejteni, hogy mit váltott ki belőlem a regény. 

A cselekmény viszonylag lassan indult be. Oldalról oldalra bontakozik ki, hogy a végére egy nagy csattanóval és függővéggel hagyjon magára! 
Szépen fel van építve a történet, a világ, amit az írónő megálmodott egyedi, kidolgozott, különleges. 
Kíváncsi voltam, hogy a görög mitológia mennyire lesz elcsépelt, mennyire lesz érthető Midász király retellingje,  aki bárkit megérintett arannyá változott, de ez a része is jól volt kidolgozva, nem az unásig hajszolt, csontig lerágott mitológia történelmet kapjuk. 


Auren egy fiatal nő, aki szerelmes Midász királyba, a fogva tartójába. 15éves kora óta egy arany kalitkában él, ami már szinte otthonává vált.
A könyv nagyrészt Auren belső vívódásáról,elfojtott érzéseiről szól.
Eleinte úgy tűnik, hogy az aranyozott lány, nem büntetésként, hanem kiváltságként éli meg a börtönét, hisz ő a király kegyence. Ez egy kitüntetés jelentőségével bír számára. 
A könyvnek ezen része, heves érzelmeket váltott ki belőlem. Amellett, hogy teljesen abszurd, hogy mennyire naiv, mégis megtudtam érteni, mindazt amit érzett.
Elhitették vele, hogy ő túl sokat ér ahhoz, hogy szabadon engedhessék. Így nem tiltakozik a bezártság ellen.
Hisz ki másnak hihetnek, kiben másban bízhatna, mintsem abban, aki a múltban megmentette?
De szép lassan ráfog jönni, hogy mindaz amiben hitt, amiben reménykedett, egy hazugság. 


„Különlegesség vagyok, árucikk, szóbeszéd. Én vagyok a király kegyence. A nagyra becsült ágyasa.”

Ellenben, mindennek ára van.
Amikor a bizalom repedésnek indul, minden megváltozik. Minden amit eddig elhitt, most megkérdőjeleződik.
Rengeteg megpróbáltatáson, megalázottságon megy keresztül, de mindeközben hatalmas személyiség fejlődést követhetünk nyomon.
Hiába a naivitása, egy igazán kedves, jószívű lány, aki semmi másra nem vágyott, csak szeretetre, törődésre és egy igaz barátra.
Hisz senki nem szereti a magányt, még az sem aki aranyban,különlegesként él…
A végére felpörögtek az események, csak kapkodtam a fejem annyi minden változik hirtelen, de igazán izgalmas és érdekes a cselekmény.
A vége pedig természetesen függővéges….

Szinte faltam a lapokat, mert minden nehézsége ellenére, olvastatja magát és kíváncsivá tesz. A végén pedig bevallom Gyilok parancsnok teljesen felkeltette az érdeklődésem, nagyon izgatott vagyok a folytatás miatt :)


Itt megemlíteném, hogy vannak benne fordítási "hibák', "elírások" bárhogy is nevezzük, de személy szerint engem ez egyáltalán nem zavart, mivel sosem olvastam a történetet angolul, és valószínűsítem, hogy ezután sem fogom. 
A nevek fordítása nekem vicces volt, így nem fektettem erre túl nagy hangsúlyt, illetve a kanca szó, az amin még sokan megbotránkoznak, de én végig úgy éreztem, hogy találó lett, hisz ezzel is érzékeltetve volt, hogy árucikként kezelik az embereket, a testüket. 

Minden hibája ellenére, nekem elnyerte a tetszésem, és nagyon várom, hogyan alakul Auren sorsa. 




Kedvenc idézeteim: 


,,Az őzgidák arra kényszerülnek, hogy a ragadozók kedvében járjanak."

,,A szívemben nem maradt más, csak gőzölgő bűntudat, és fagyos rettegés."

,,Ha már eladtak minket az ördögnek, akkor a démonoknak nem kellene gyötörniük minket."

,,A sors nem ad második esélyt."

,, A tiéd lehet a világ összes aranya, és mégis hiányzik az életedből a valódi érték."




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Lauren Layne Walk ​of Shame – Egy házban az ellenséggel

Lucy Score - Amit sosem fedünk fel

Elle Kennedy - The Legacy - Az örökség